Rok 2009 jest przełomowy w podejściu do konstrukcji rowerów dla kalifornijskiej firmy Santa Cruz. Konsekwentnie realizowany program pełnego zawieszenia, pozwolił Santa Cruz na zdobycie znaczącej pozycji w każdym segmencie na rynku. Odpowiedzialny za PR firmy Mike Ferrentino przedstawił na w krótkim szkicu topowy rower do Xc.
Absolutnie nowe spojrzenie na te konstrukcję wymusza rewolucyjna zmiana, jaka Santa Cruz wprowadził w tym roku. Blur ma karbonową ramę, zdecydowanie lżejszą , znacznie bardziej sztywną niż dotychczasowa aluminiowa konstrukcja i jak zapewnia producent znacznie bardziej odporna od dotychczasowej.
Rower prezentuje się pięknie i to jest jego niewątpliwy atut w pierwszym kontakcie. Karbon pozwala dopieścić każdy detal i pokazać jak dalece producent szanuje swoich odbiorców. Jednak w tym wypadku nie tylko kształt i forma się liczy Blur ma szereg konkretnych atutów. Przede wszystkim ciężar. Rama w wersji karbonowej waży 1948g wraz z amortyzatorem RockShox Monarch 3.3., W zeszłym sezonie waga obciążona ramą Blura pokazywała 2359 gram. Cały rower – rama uzbrojona jest w niezbyt oryginalne, ale niezwykle skuteczne Shimano XTR waży 10,15kg.
Rower w sprzedaży pojawi się w połowie marca i będzie dostępny w czterech rozmiarach –S,M,L,XL